Lobsterrolls

Någonstans såg jag detta underverk och var såklart sugen direkt! 
Fick vänta lite med att prova själv då hummer tyvärr inte alltid finns.
Men! Jag lagade de nu på måndag och de blev hur goda som helst.
Nu till receptet:

Hummer ska man ha. Såhär se de ut för den som inte vet.

Nu till det krångliga: att få ut köttet. Man tar bort de stora armarna och knäcker de så att det går lättare att komma åt det. Sen tar man bort svansen och i den finns då det mesta och som många tycker det godaste. Skalet är dock ganska hårt så va lite försiktigt så att du inte skadar dig. 

Släng absolut inte bort skalet och allt annat, man kan göra en härlig hummerfond eller hummersoppa av resterna.

Nu häller du på tunt skivad selleri, majonnäs, lite citronsaft, salt, peppar och lite paprikakrydda. Rör om. 

Stek brödet i smör (inte för lite) för att få det varm och godare.


På med hummerblandningen, och så var de redan klara!

Supergott i alla fall. Jag lagade åt min familj och vi var fem stycken och hade fem hummer, alla fick tre gånger, tre fyllda bröd alltså. Beroende på om man kanske vill ha det som förrätt istället kan man minska mängden. 









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0