2013 i en lista

Gjorde du någonting 2013 som du aldrig har gjort förut?
Jag roadtrippade för första gången i år, gjorde en väldigt vägledande praktik, blev svensk medborgare, påbörjade ett distansförhållande, åkte till New York (!!!), åt peanutbutter-and-jelly-sandwich för första gången och gick på en begravning. 

Blev några av dina vänner föräldrar i år? 
Nej lyckligtvist inte, känner att vi är lite för unga för det i dagens läge. 
 
Vilka länder reste du till i år?
Tyskland, Amerika, Österrike, Italien, Frankrike, Danmark, Schweiz - reste alltså rätt mycket vilket jag är väldigt glad över, älskar att resa! 
 
Vad var din största framgång?
Oj, det måste nog vara min praktik på ELLE under sommaren och vad jag fick ut av det. Samlade på mig jättemånga nya erfarenheter och möjligheter där. Annars min resa till New York med Ladina som alltid kommer att vara något av det bästa jag någonsin gjort. Och att jag har överlevt ett halvår av distansförhållande redan kanske också borde nämnas! 
 
Bästa köpet?
Svårt. Älskar mina loppisfynd från Paris megamycket, men annars min Odd Molly jacka och definitivt mitt 35mm objektiv till min kamera. 
 
Är det något du saknar år 2013 som du vill ha 2014?
En pojkvän som bor nära mig som jag kan somna bredvid lite oftare än en gång om månaden kanske och mer frihet när det gäller att flytta och att fatta egna beslut, är redo att stå på egna ben! 

Vilket datum kommer du alltid att minnas från 2013?
Kommer inte ihåg några särskilda datum nu men det finns vissa stunder jag alltid kommer att minnas, som tiden i New York som är helt oförglömligt, sommaren i sin helhet, resan till Berlin med mina vänner och den med min mamma till Paris. 
 
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja. När jag hörde vissa ord för första gången, när mina texter publicerades i tyska ELLE och att jag var med hela min släkt under sommaren i en vecka. 
 
Ledsen?
När jag sa hejdå till Peter vid Arlanda innan han skulle flytta till Wien var jag ju inte direkt glad kanske, och sedan dess har det varit lite upp och ner med saknandet och det blir man ju lite ledsen av. Annars är jag ledsen över politiska orättvisor och miljöförstöringar i år. 
 
Vad önskar du att du hade gjort mer?
Rest såklart, men så känner jag alltid. Jobbat mer. Vågat mer, varit mer öppen och spontan i vissa situationer men även allmänt. Önskar att jag kommer att vara det 2014. Gillar liksom att vara på den säkra sidan och sådant kan ju ställa till det lite när man egentligen vill vara spontan och rolig. 
 
Blev du kär i år?
Är liksom jättekär så ja. 
 
Bästa favoritprogram på TV?
Tittar ju inte på TV men om vi tar serier i allmänhet så blir det tyska Tatort, Solsidan, Girls och Masters of Sex. 
 
Något du önskade dig och fick?
Låter tråkigt, men en frisk familj och en stabil vänskapskrets!
 
Vad gjorde du på din födelsedag 2013?
Den var så mysig. Hade en fest hemma hos mig med finfina personer och bra väder och trädgårdshäng och god mat och bara allmänt bra stämning. Riktigt fint var det! 
 
Vem saknade du?
Mest Peter, egentligen alltid Peter. Men jag saknar också mina morföräldrar och mina farföräldrar, Carla och Clara, och helt klar snön. Kul är ju att jag slapp sakna Fiona i år för att hon flyttade hit istället <3
 
Vad önskar du dig inför det nya året?
Att jag tar studenten med hyfsat bra betyg, att jag fattar de rätta besluten efter det och att jag bor i Wien någon gång och är glad där. Att jag inte tappar kontakten till mina fantastiska vänner och att jag hinner resa mycket. Helst helst helst vill jag ju till Asien för att det verkar så himla spännande men vi får se. Vill också hemsk gärna gå på någon rolig kurs som är lite halvt utbildningsmässigt. 
 
Känner mig redo för 2014 i alla fall! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0